Atostogos Andų kalnuose VI. Esquel, Trevelin ir Parque Nacional Los Alerces

Penktąją kelionės dieną, ankstų rytą, pasiekėme Esquel miestelį (~32 tūkst.gyv.), esantį Chubut provincijos šiaurės vakaruose. Šis, kalnų apsuptas miestas, buvo įkurtas 1865 m. iš Velso atvykusių imigrantų. Dabar Esquel yra be galo mėgstamas slidinėtojų žiemą ir kiekvieną vasarą pritraukiantis tūkstančius turistų iš viso pasaulio, besižavinčių nepakartojama Esquel apylinkių gamta ir kraštovaizdžiu. Įvažiavę į miestą iš karto nuvykome į turizmo informacijos centrą, kad iš karto galėtume susiplanuotume dviejų dienų aktyvų poilsį šiose vietovėse. Lyg mašinos gedimo dar būtų buvę maža, sužinojome, kad beveik visos gražiausios apylinkės vietovės uždarytos ir nevyksta beveik jokios ekskursijos, dėl tarp žiurkių plintančio žmogaus gyvybei pavojingo hantaviruso. Vienintelis Los Alerces Nacionalinis Parkas buvo dalinai atvertas lankytojams, taigi patraukėme tiesiai į parką, nuo Esquel nutolusį 50 km. į pietvakarius (visai šalia sienos su Čile).

Išvažiuojant iš Esquel buvome nustebinti ženklu, kuriame parašyta “Plazoleta Republica de Lituania”. Pasirodo, jog Esquel mieste yra vienintelis Lietuvos muziejus visoje Pietų Amerikoje. Nuo Esquel nutolę apie 20 km. pasiekėme kitą, taip pat velsiečių įkurtą, miestelį – Trevelin (~6 tūkst.gyv.). Toliau, važiuojant iš Trevelin į Los Alerces, patekome į tikras Šveicariškas Alpes 🙂 Laukuose, tarp didžiulių kalnų, ganėsi žalmargės, puikūs žirgai, viena kita avių banda, dar nematyti paukščiai, kur ne kur pasitaikančios, tačiau nepriekaištingai prižiūrimos sodybos – vienkiemiai.

Pakeliui užsukumo apžiūrėti keletos krioklių ir po ilgo dardėjimo neasfaltuotu keliu, pasiekėme Los Alerces nacionalinį parką. Diena pasitaikė itin karšta. Apžiūrėjome visas lankytinas parko vietas, kurių daugiausia paplūdimiai, ir vakarop pasukome atgal į Esquel. Grįžę į Esquel nusprendėme užsukti ir apžiūrėti Lietuvos muziejų. Nepatikėsite, kiek ten daug lankytojų! Ir lietuvių anūkai bei provaikaičiai, ir šiaip žmonės, neturintys nieko bendra su Lietuva. Muziejuje eksponuojama daugybė Lietuvos istoriją bei kultūrą menančių ekspozicijų, o kai viena jauna argentinietė, kurios seneliai kilę iš Lietuvos, pamačiusi knygnešio atvaizdą ištarė: “knygnešys”, tada jau buvau labai maloniai nustebinta 🙂 Kai kurie net paprašė kartu nusifotografuoti, nes “reta progų Lietuvos muziejuje sutikti tikrą lietuvį” 🙂

Net nepastebėjome kaip prabėgo laikas, todėl greit atsisveikinome su muziejaus šeimininkais ir išvykome ieškoti vietos, kur galėtume išskleisti savo palapinę nakčiai. Aptikome vieną kempingą aukščiau miesto, kalno pašlaitėje, nuo kurios atsivėrė nuostabi Esquel panorama. Ypač naktį, nors ir labai šaltą, miestas su visais savo žiburiais atrodė itin žavingai.

Po be galo šaltos nakties, išaušo apniukęs, žvarbus bei vėjuotas rytas. Vos per keletą minučių supakavome viską atgal į mašiną, atsigėrėme kavos ir nuvykome nusipirkti bilietų, 3 valandų kelionei seniausiu Argentinoje express traukinuku – “La Trochita”. Deja, jau nusipirkus bilietus ir nuvykus į išvykimo stotelę, dėl per itin stipraus vėjo, La Trochita kelionė buvo visiškai atšaukta, nes per daug pavojinga, o žmonės išvykę traukinuku ryte net negalėjo sugrįžti. Vėjas buvo fatališkas ir neatrodė, jog greit liausis, todėl džiaugėmės, jog neišvykome traukinuku iš pat ankstaus ryto.

Po visų nesėkmių Esquel, nusprendėme tuoj pat vykti į El Bolson. Sulaukėme siestos pabaigos (tik tada duris vėl atidaro visos įstaigos), kad iš turizmo agentūros galėtume atgauti pinigus už neįvykusią kelionę, o tada jau patraukėme visu greičiu į El Bolson.