San Carlos de Bariloche arba “Kas iš tiesų nutiko Hitleriui”

San Carlos de Bariloche – tai Argentinos miestas, esantis Rio Negro provincijoje, įsikūręs Andų kalnų papėdėje ir skalaujamas Nahuel Huapi ežero bei apsuptas to paties pavadinimo Nacionalinio parko. 1930 bei 1940 metais San Carlos de Bariloche išgarsėjo kaip didžiausias slidinėjimo kurortas visoje Argentinoje. Čia galima rasti daugybę restoranų, kavinių, arbatos namų ir įsigyti vietoje pagamintų nepaprasto skonio šokolado gaminių.

Į Bariloche vykome 2010 vasario mėnesį (vasarą), tačiau oras pasitaikė gan nekoks. Nepaisant to, Bariloche paliko neišdildomą įspūdį: visur rastiniai bei akmeniniai nameliai, nepaprastai gražus Nahuel Huapi ežeras, aplinkiniai kaimeliai ir nuostabūs nuostabūs vaizdai…

Kaip bebūtų, Bariloche garsėja ne tik teikiamomis turizmo paslaugomis bei architektūriniais paminklais, ar nuostabiu kraštovaizdžiu…čia po Antrojo pasaulinio karo įsikūrė daugybė iš Trečiojo Reicho pabėgusių nacių, kurie vėliau tvirtino (ir dabar vis dar tikina), jog Adolfas Hitleris ir Eva Braun iš tikrųjų nenusižudė, bet gyveno Barilochės apylinkėse, atokiau nuo miestelio ir net nurodė jų gyvenamąją vietą –  Inalco dvarą. Žmonės kalba, jog Hitleris į Argentiną atvyko povandeniniu laivu, išsilaipinęs Argentinoje (spėjama San Antonio Este uoste) sėdo į traukinį San Antonio miestelyje (kuriame man pačiai teko gyventi) ir patraukė į San Carlos de Bariloche.

Dar seniai seniai mačiau dokumentinį kino filmą apie dar išlikusių gyvų pavojingiausių nacių medžioklę, kurių visi buvo rasti būtent Bariloche miestelyje. Galiu prisipažinti, jog aš pati ,buvau truputį nustebinta, nes kai atvykome į Bariloche, matėse daugybė iškeltų vokiškų vėliavų, daug kur kalbama vokiškai, o važinėjant kalnuose matėsi miškų glūdumoj, nuo viso pasaulio nutolusios vilos, su aukštai iškeltomis Vokietijos vėliavomis.

Pirmąją ir antrąją dieną skyrėme Bariloche miestelio apžvalgai, trečią dieną su keltu plaukėme į Victoria salą, esančią Nahuel Huapi ežere. Šioje salelėje yra daugybė uolų ir urvų, kuriuose esama piešinių ant urvų sienų, liudijančių, jog čia gyveno pirmykštės bendruomenės. Kiek pamenu, sala buvo itin nedidelė ir atrodė gan atšiauri, o jos išskirtinis požymis – Arrayan medžiai, kurie ypatingi tuom, jog tiesiog neturi žievės.

Ketvirtąją dieną (labai lietingą), nusprendę aplankyti Bariloche apylinkes, išsinuomavome mašiną ir pirmiausia patraukėme į Colonia Suiza (šveicarų kaimelį), kuriame iš tiesų pilna šveicarų 🙂 Colonia Suiza atradome už 25 km nuo San Carlos de Bariloche, tačiau tokioj miškų glūdumoj, jog niekad nebūčiau pagalvojusi, kad čia iš viso ką nors galima rasti 🙂 Tačiau pasirodo, jog ši mažytė gyvenvietė įsikūrė XIX amžiaus pabaigoje, kai buvo apgyventa iš Šveicarijos atvykusių gyventojų.

Labai gaila, jog tą dieną pylė kaip iš kibiro, nes nebuvo įmanoma nei fotografuoti, nei vietoje stovėti, tačiau “šveicarų miestelis buvo nuostabus”: šveicarų tautiniais rūbais apsirengę gyventojai, šveicariški patiekalai, visur šveicariška atributika, vietos gyventojų rankdarbiai, šveicariškas alus, šveicariška muzika ir dainos, žodžiu – tikra Šveicarija.

Kadangi mums ten esant lyti ėmė dar smarkiau, patraukėme toliau ir sustojome prie ežero Lago Perito Moreno, pasigrožėjom nuostabiu vaizdu ir važiavome toliau, norėdami bent jau iki sutemų pasiekti Villa la Angostura miestelį.

Važiuojant “Septynių ežerų keliu”  vaizdas buvo tiesiog įspūdingas: Nahuel Huapi ežeras, apsuptas uolų, grėsmingai atrodančių kalnų ir mažytis greitkelis visai šalia vandens.  Į Villa la Angostura atvykome labai vėlai, todėl tiesiog pasivaikščiojom po mažytį miestelį, atsigėrėme arbatos ir patraukėme atgal į Bariloche. Visų šių vietovių tikrai niekada nepamiršiu ir tikiuosi, jog kada nors dar sugrįšiu 🙂